DeLaagsteRekening.nl is een gratis adviestool die je helpt om te besparen op je telefoonrekening door het goedkoopste abonnement en tariefplan bij jouw persoonlijke belgedrag te vinden. In 3 stappen weet jij precies welk abonnement het best bij jou past. Wil je wat meer uitleg hoe onze website werkt? kijk dan op de help pagina

1. Laat de analyse uitvoeren

Om jou van een gratis persoonlijk advies te voorzien, voeren we een analyse uit. Om een analyse uit te voeren hebben we het volgende nodig:

  • De login gegevens van jouw provider: om jouw belgedrag te analyseren hoef je slechts éénmalig in te loggen met jouw provider login gegevens. Dit hebben wij nodig om de rekeningen voor jou te kunnen downloaden. Van jouw rekeningen halen we alleen de harde cijfers binnen, m.a.w. het aantal minuten en sms'jes. We hechten zeer aan je privacy. Jouw naam, adres en dergelijke informatie krijgen wij nooit te zien. Daarnaast zijn wij aangesloten bij College Bescherming Persoonsgegevens.

Na het inloggen halen we de rekeningen op en analyseren wij deze regel voor regel voor een nauwkeurig resultaat.

  • Je kunt ook een schatting van jouw belgedrag invullen. Dit is wel minder nauwkeurig.

2. Bekijk jouw eigen belgedrag

Na het analyseren krijg je het resultaat te zien. Allereerst zie je een tabel met daarin de gegevens over jouw belgedrag. Daar staat onder andere het volgende in:

  • Het aantal rekeningen dat voor jou is geanalyseerd.
  • Gemiddeld aantal belminuten en sms'jes die je hebt verbruikt.
  • Het totaal aantal minuten en sms'jes.
  • Jouw gemiddelde gesprekstijd en totale gesprekstijd.
  • Jouw gemiddelde kosten per maand en totale kosten.

Verder zie je ook een grafiek met de meest gebelde nummers. Op basis van deze grafiek kunnen wij je, indien nodig, bijvoorbeeld een T-Mobile Family-abonnement aanraden.

3. Bekijk wat jij kunt besparen

Nu we weten wat jouw exacte belgedrag is, kunnen we de beste abonnementen voor jou uitkiezen. Op de suggestiepagina krijg je aanbevelingen te zien met de beste deals voor jou. Je krijgt het volgende te zien op de suggestiepagina:

  • Wij zijn objectief in het rangschikken van de suggesties. De abonnementen zijn puur op basis van het te besparen bedrag gerangschikt (van hoog naar laag).
  • We houden rekening met de maandelijkse abonnementskosten, maar ook met een eventuele toestelprijs.
  • Je kunt resultaten verder verfijnen door aan de linkerkant van het scherm een of meer zoekopties te selecteren bijvoorbeeld het type abonnement, contractlengte en provider.

Door te klikken op de aanbevelingen krijg je meer details te zien en kun je eventueel direct een nieuw abonnement afsluiten of je tariefplan wijzigen. Als je klikt op jouw gewenste abonnement, wordt je doorverwezen naar de plek waar het betreffende abonnement te verkrijgen is. Dit kan een providerwinkel zijn zoals de Telfort-shop maar ook een normale webshop als Studentmobiel.nl of Belnu.nl.

Maak een account aan

Nadat je jouw persoonlijke advies gekregen hebt, kun je eventueel een account aanmaken. Een account biedt diverse voordelen:

  • Ontvang iedere maand je actuele belgedrag per e-mail.
  • Rekeningen opslaan zodat je in de toekomst jouw rekeningen meteen kunt bekijken.
  • De reminder: vertel ons wanneer je huidige abonnement afloopt en we sturen je op tijd een reminder om een nieuwe keuze te maken.

Probeer het zelf en bespaar op je mobiele telefoonrekening!


Commentaar


Het valt mij op dat in het overzicht de actieprijs per maand wordt vermeld, in plaats van de prijs die je uiteindelijk gaat betalen. Dit is het geval bij diverse abonnementen, terwijl de prijs vaak na 4 maanden al wordt verdubbeld. Dit geeft een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Frank @ 7-5-2012 - 21:35     (Meld misbruik)

Graag ook de maanden februari en maart 2012 verdisconteren in het totaal.
ArjenAVanDriel @ 7-4-2012 - 17:04     (Meld misbruik)

Telfort
Vanlent Denise @ 28-12-2011 - 17:39     (Meld misbruik)

Hoelang duurt een analyse meestal ongeveer? Heb het idee dat hij blijft hangen
Vanlent Denise @ 28-12-2011 - 00:54     (Meld misbruik)

Je hebt nog geen rekeningspecificaties ge-upload! Doe dat eerst.... hoe dan?
Dorienraaijmakers @ 29-11-2011 - 14:33     (Meld misbruik)

Volgens mij klopt de analyse niet, laten jullie de nummers die gratis gebeld worden in het huidige abonnement eruit? Ik maak gebruik van Vodafone onder ons. Het lijkt erop dat de telefoongesprekken die onder onder ons vallen niet meegerekend worden. Dat is jammer, want daardoor is er geen goede analyse mogelijk van mijn totale belgedrag
Krista @ 2-10-2011 - 14:02     (Meld misbruik)

ik snap het niet ik heb een nokia n79 ik kan gratis op internet aleen hoe moet ik pingen
samsunkizi 55 @ 2-10-2011 - 10:52     (Meld misbruik)

Hmm dat is inderdaad vreemd. Ik heb het doorgegeven aan onze ict'er en die zal er naar kijken.
MohamedBoussaid @ 8-9-2011 - 14:36     naar Rob Molekamp / 08-09-2011 12:48 (Meld misbruik)

Heb het e.e.a. bekeken maar kom er toch achter dat het niet klopt. mij werd geadviseerd een sim-only van Telfort te nemen voor € 12,90 per maand. Als ik dat selecteer bij Telfort.nl kom ik op €21.90 dat is toch wel een groot verschil...hoe kan dat?
Rob Molekamp @ 8-9-2011 - 12:48     (Meld misbruik)

Vind het heel handig, maar er moet wel rekening gehouden met mijn veel buitenland verblijf.
Agnes @ 28-7-2011 - 11:11     (Meld misbruik)

HEt script voor de ben facturen werkt niet helemaal naar behoren. Hij geeft andere mintuen aan dan er werkelijk op de factuur staan. Kan het zijn dat jullie alleen kijken naar de minuten buiten de bundel?
JAsper @ 20-7-2011 - 02:17     (Meld misbruik)

Wij behandelen alleen mobiele abonnementen op deze site. Voor InternetPlusBellen kunt u het best contact opnemen met KPN. Met vriendelijke groet, Mohamed.
MohamedBoussaid @ 1-7-2011 - 06:20     naar Tonenwil Goossens / 30-06-2011 22:59 (Meld misbruik)

Mijn abonnement is;internet Plus Bellen. Op mijn vaste telefoon heb ik de optie om de voicemail in te stellen, en een bandje in te spreken. Maar mijn voicemail wordt niet geactiveerd op deze manier. Mijn vraag is og dat alleen via KPN gaat? Graag uw reactie. Vriendelijke groet, Wil  Goossens e-mail  tonenwil.goossens@kpnmail.nl
Tonenwil Goossens @ 30-6-2011 - 22:59     (Meld misbruik)

Dat klinkt niet helemaal lekker. Staat er iets op je factuur? Heb je je in het verleden per ongeluk aangemeld voor het een of ander? Welke provider heb je? Bij sommige kun je online SMSjes versturen. Verander je wachtwoord van je online account, misschien helpt dat.
VictorNL @ 3-1-2011 - 09:50     naar C Jochems / 01-01-2011 20:14 (Meld misbruik)

er wordt via mijn nr. sm's'jes verstuurd, terwijl ik dat zelf niet doe!! hoe kan ik dat stoppen??
C Jochems @ 1-1-2011 - 20:14     (Meld misbruik)

Helaas niet. Er staan vaak meerdere telefoonnummers op 1 factuur. Wellicht in de toekomst maar ik moet bekennen dat dat wel eens een tijd zou kunnen duren.
VictorNL @ 16-11-2010 - 12:51     naar Rinsegijsman / 15-11-2010 16:39 (Meld misbruik)

Werk een vodafone zakelijk abonnement ook met inladen?
Rinsegijsman @ 15-11-2010 - 16:39     (Meld misbruik)

Commentaar toevoegen

 
2500 resterend aantal tekens
Naam
E-mail    
Captcha  

Reacties die wat toevoegen aan de discussie stellen we zeer op prijs. Maar reacties die beledigend zijn, off-topic of op spam lijken zullen worden verwijderd. We houden de reacties scherp in de gaten om er voor te zorgen dat de reacties binnen onze richtlijnen vallen. Als je een reactie tegenkomt die ongepast is, dan kun je die aan ons melden via de "Meld misbruik" link. Omdat de commentaren zijn geschreven en gepost door bezoekers van de site DeLaagsteRekening, vertegenwoordigen ze op geen enkele wijze de mening van de DeLaagsteRekening.

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening

De laagsterekening.nl analyseert je belgedrag en zoekt het beste abonnement voor jouw situatie


Analyseer mijn rekening


Nog niet toe aan een nieuw abonnement?

Vul je gegevens in en wij sturen je een e-mail zodra je abonnement afloopt.

Einddatum contract