Wat als je klanten financiële schade lijden door jou?

Ben je zelfstandig ondernemer en werk je vaak bij klanten thuis? Wanneer je moet werken in een voor jou onbekende omgeving, is de kans op ongelukken groter. Er kan zomaar iets gebeuren waardoor je schade veroorzaakt: misschien stoot je tijdens het werken een kunstwerk van de muur, laat je een pot verf op de vloerbedekking vallen of valt je ladder door een ruit. Klanten weten dat wie werkt, fouten maakt, maar dat pleit je nog niet vrij van hoe je deze schade weer herstelt. Met een goed pakket verzekeringen kun je dergelijke schadeposten eenvoudig herstellen. Bovendien zorgt een goed pakket verzekeringen er ook nog eens voor dat je meer klanten binnenhaalt. Hoe dat zit, leggen we je hier graag uit.  

Wat als je klanten financiële schade lijden door jou?

Als ondernemer moet je je verantwoordelijkheden nemen

Omdat jij als ondernemer verantwoordelijk bent voor het reilen en zeilen van je bedrijf, is het ook belangrijk dat je je verantwoordelijkheid neemt. Dat betekent dat je ook in staat moet zijn om schade op de juiste manier af te handelen. Omdat schadeposten snel kunnen oplopen, is het daarom belangrijk dat je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluit. Met deze verzekering kun je schade aan de klant uitkeren waardoor jij niet in de problemen komt. Heb je namelijk geen verzekering, dan moet je deze onkosten met je eigen buffer dekken. Dat kan voor sommige ondernemers problemen opleveren wanneer deze buffer niet toereikend is. Omdat het bedrijf en de privésituatie van de ondernemer vaak nauw verbonden zijn, kan een bedrijfsongelukje ook op persoonlijk vlak veel problemen opleveren. Zorg er daarom altijd voor dat je een goede verzekering achter de hand hebt voor wanneer het misgaat.

Wat wordt er allemaal door je verzekering gedekt?

Heb je een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering Univé afgesloten, dan kun je hulp inschakelen wanneer je klant schade heeft opgelopen doordat je bijvoorbeeld een verkeerd product geleverd hebt. Ook kan het gebeuren dat de klant milieuschade oploopt door jouw toedoen. Ook dan staat je verzekeraar voor je klaar om je bij te staan. Hetzelfde geldt voor wanneer je cliënt door jouw toedoen slachtoffer is geworden van cybercrime. Dit is een veel voorkomend probleem en kan grote gevolgen hebben voor je bedrijf. Ben jij van mening dat de opgelopen schade niet door jou veroorzaakt is? Dan kun je ook juridische hulp inschakelen door middel van je verzekering. Op die manier loop je niet het risico dat je veel geld kwijt bent aan de procedures die je moet starten om je gelijk te halen.

Een verzekering is het beste visitekaartje richting je klanten

Misschien denk je: is een verzekering niet een teken van zwakte, ik lever toch vakwerk? Wij raden je aan om het vanuit het perspectief van de klant te bekijken. Als jij de keus had om te werken met iemand die goed verzekerd is en iemand die niets geregeld heeft, met wie zou je dan het liefst in zee gaan? Inderdaad, met de verzekerde partij omdat dit de garantie geeft dat problemen snel en goed opgelost kunnen worden. Je zult daarom zien dat wanneer je eenmaal de juiste verzekeringen hebt afgesloten, je dit ook meer klanten zal opleveren. Kijk daarom vandaag nog even welke polissen en welke premies het beste zijn voor jouw werk en sluit ze dan gelijk af. Via de site van je verzekeraar is dit met een paar muisklikken te regelen. Kom je er niet uit? Dan kun je altijd een gesprek aanvragen met een adviseur. Die helpt je graag.

Kijk hier ook eens naar Alle blogcategorieën
Meer in deze categorie? Bekijk deze artikelen dan ook eens